Handelsbetingelser

Fortrydelsesret

Når du handler online på www.7soveren.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller den anden person, du har angivet som modtager (dog ikke transportøren), får varerne i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele 7soveren, Middelfartvej 114-116 5200 Odense V, info@7soveren.dk din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, eller e-mail).

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder købet.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på (som du kunne i en fysisk forretning).

Er varen brugt ( f.eks. hvis du har sovet i sengen, på madrassen eller hovedpuden, med dynen eller sengetøjet ) er der af hygiejniske årsager en betydelig værdiforringelse.

Du returnerer varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Ved fortrydelse påhviler det dig som kunde at afholde fragtudgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Senge og madrasser, der ikke kan sendes med Posten, kan tilbageleveres med et fragtfirma – prisen derfor kan vi ikke angive, da det vil variere i forhold til mængde, geografi mm. Vi opfordrer dig derfor til at ringe til os på tlf. nr. 66 16 74 99 – vi kan sammen sikkert finde en fornuftig løsning.

 

Betalingsbetingelser

På https://www.7soveren.dk/ kan du betale med nedenstående betalingskort:

Dankort, VISA/Dankort MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron, JCB

Der er absolut ingen risiko forbundet ved dette, da dine kortoplysninger bliver SSL-krypteret til en sikker betalingsserver, der er godkendt af NETS. Du skal blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato samt kortets kontrolciffer, hvorefter oplysningerne overføres til en godkendt betalingsserver.
Vi hæver først beløbet fra din konto, når vi har afsendt din bestilling fra vort lager.

Du kan naturligvis også overføre fakturabeløbet direkte til vores konto i TOTALBANKEN – Reg. 6880 – Kontonr. 0002853033, påført dit ordrenummer samt dit telefonnummer.

Dette sker efter aftale – du skal være opmærksom på, at du ikke er dækket af indsigelsesordningen ved denne betalingsform.

 

Reklamation

Skulle der, mod forventning, opstå problemer med dit produkt, skal du rette henvendelse til os på telefon 66 16 74 99, og vi vil tage os af sagen med det samme.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Leveringstid

Vi tilstræber at afsende din bestilling indenfor 3 – 5 dage fra vi har modtaget din ordre. I tilfælde af midlertidigt udsolgte varer vil du blive kontaktet telefonisk eller via email, hvorfor det er yderst vigtigt, at dine indtastede kontakt-oplysninger er korrekte.

BEMÆRK!!! Ved bestilling af boxmadrasser, elevationssenge, vendbare madrasser samt elevationsbunde, vil du blive kontaktet hurtigst muligt af en vore medarbejdere for nærmere aftale vedr. leveringstidspunkt.

Levering og montering udføres af 7soverens egne chauffører/montører. BEMÆRK, som kunde er det dit ansvar at undersøge  om adgangsforholdende er mulige for levering (f.eks. trapper, mål m.m.)

 

Leveringsomkostninger

De opgivne fragtpriser er KUN gældende for leverancer til alle brofaste adresser i DANMARK og pakkepost til alle adresser i Danmark – kontakt os for oplysninger om fragtpriser til forsendelsesadresser udenfor Danmark.
Din leverance sendes som pakkepost, hvilket betyder at pakken er behørigt forsikret.

Vælger du pakke uden omdeling, kan du vælge mellem Post Danmarks mange udleveringssteder.

Levering og montering af senge: 0,- på brofaste adresser i Danmark / kontakt os for fragtpriser til ikke-brofaste adresser samt udlandet.

Ved køb over kr. 500,-: 0,- med Post Danmark uden omdeling / med omdeling: 20,-

Ved køb under 500,-:   39,- med Post Danmark uden omdeling / med omdeling: 59,-

BEMÆRK: Ved bestilling af boxmadrasser, elevationssenge, vendbare madrasser samt elevationsbunde, leveres bestillingen med egen bil og montør til alle brofaste adresser i Danmark. Du vil blive kontaktet efter din bestilling er modtaget, for nærmere aftale omkring leverancetidspunkt.
Senge bestilt til ikke brofaste adresser leveres til afskibningshavn.

 

Ansvar

Følgende betingelser gælder alle bestillinger på https://www.7soveren.dk/:

1. Enhver ordre modtages under forbehold for force majeure, herunder krig, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, ildebrand, beskadigelse af leverandørers produktionsapparat.

2. 7soveren ApS har i tilfælde af force majeure valget mellem at hæve handlen eller at levere den aftalte vare, så snart hindringen for normal levering er bortfaldet. 7soveren ApS er i tilfælde af force majeure uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende levering.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Perondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos 7-Soveren ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på på 7soveren.dk er 7-Soveren ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@7soveren.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@7soveren.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09-12-19